Barki z napędem elektrycznym

środa, 27 września 2017
Monika Frenkiel

Coraz częściej podczas wakacji myślimy nie tylko o tym, żeby mieć ładne widoki i drinki z palemką, ale także żeby nasz odpoczynek nie szkodził naturze. Taka myśl przyświecała także firmie Nicols, która jako pierwsza we Francji buduje barki napędzane silnikiem elektrycznym.

[t]Tradycyjny model Sixto[/t] [/s][/s]

Pomysł zrodził się około dwóch lat temu. Voies navigables de France (VNF), instytucja odpowiedzialna za utrzymanie francuskich dróg wodnych szukała konstruktora, który zbudowałby łódź z silnikiem elektrycznym. Pozytywnie odpowiedział Nicols, który był w stanie jeden ze swoich modeli, Sixto, dostosować do „zielonej” energii. – Kontaktowaliśmy się wcześniej z kilkoma agencjami turystycznymi, żeby sprawdzić, czy takie rozwiązanie się przyjmie – mówi Corinne Dufaud z firmy Nicols. - Okazało się, że jest wielu klientów zainteresowanych jednostkami, które nie zanieczyszczają środowiska. Wakacje na łodzi są i powinny być wakacjami ekologicznymi, gdzie czas spędza się w sposób przyjazny naturze.

 

O szczegółach technicznych nowej łodzi niewiele jeszcze wiadomo – na razie jest ona w budowie i więcej będzie wiadomo ok. listopada tego roku. Pierwsze testy odbywać się będą w lutym 2018 w Alzacji, graniczącej z Niemcami i Szwajcarią, krajami znanymi ze swojego ekologicznego podejścia. Korzystanie z łodzi będzie ok. 15 % droższe od użytkowania silnikowego Sixto, ale, jak podkreśla Corinne Dufaud, jest coraz więcej osób, dla których ważniejszy jest szacunek dla natury niż najniższa cena. Sixto Green dla klientów będzie dostępna od kwietnia 2018 i początkowo wynajmować ją będzie można głównie na rejsy tygodniowe. 

Tagi: Nicols, barka, ekologia
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 25 kwietnia

Linię mety okołoziemskich regat w Portsmouth mija s/y "Copernicus" pod Kpt. Zygfrydem Perlickim.
czwartek, 25 kwietnia 1974
Z Buenos Aires wyruszył w rejs do Polski s/y "Euros"; w czasie nieprzerwanej żeglugi załoga z Kpt. Henrykiem Jaskułą dopłynęła do Helu w ciągu 90 dni po przebyciu 8276 mil.
środa, 25 kwietnia 1973
Z Cannes (z postojem w Giblartarze) wyruszył w samotny rejs przez Atlantyk Alain Gerbault na "Firecrest"; dotarł do Nowego Jorku po 101 dniach żeglugi.
środa, 25 kwietnia 1923
Nieopodal Wysp Kanaryjskich podczas próby bicia rekordu żeglugi 24-godzinnej wywraca się katamaran "Mediatis Region Aquitaine".
wtorek, 25 kwietnia 2006
Henryk Jaskuła zdobywa patent kapitański.
niedziela, 25 kwietnia 1971
Na skały Hamstone w południowej Anglii wpada "Herzogin Cecile".
sobota, 25 kwietnia 1936