TYP: a1

Polscy marynarze uwolnieni z rąk piratów wrócili do domów

czwartek, 10 grudnia 2015
z mediów | WM
Pięciu marynarzy, którzy pod koniec listopada zostali porwani przez nigeryjskich piratów ze statku “Szafir”, wylądowało wczoraj na lotnisku w Hamburgu, skąd wyruszyli do Szczecina. Uwolnienie marynarzy było możliwe w wyniku negocjacji władz Nigerii, polskich służb oraz armatora z piratami. Szczegóły negocjacji nie zostały ujawnione.

Pod koniec listopada drobnicowiec “Szafir” należący do polskiego armatora EuroAfrica został zaatakowany przez piratów. 11 członków załogi zdołało się ukryć, jednak 5 osób zostało wziętych do niewoli przez piratów. Byli to kapitan jednostki, trzech oficerów i marynarz. Po zdarzeniu władze lokalne natychmiast nawiązały kontakt z porywaczami. W działania włączyło się Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz polskie służby konsularne. Po dwóch tygodniach udało się wynegocjować uwolnienie Polaków. Ze względów bezpieczeństwa szczegóły rozmów nie są znane. Nie potwierdzono również pojawiającej się w niektórych źródłach informacji o okupie, który został zapłacony za polskich marynarzy.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865