TYP: a1

Pijany kapitan rozbił statek

poniedziałek, 23 listopada 2015
z mediów | JM
Do wypadku doszło u wybrzeży Szkocji, gdzie rozbił się statek towarowy. W wyniku śledztwa ustalono, że odpowiedzialnym za zdarzenie był kompletnie pijany kapitan statku, który pełnił nocną wachtę.

"Lysblink Seaways", 7000-tonowy kontenerowiec pod brytyjską banderą, płynął z Belfastu do norweskiego Skogn. Jego podróż zakończyła się jednak na skalistym wybrzeżu zachodniej Szkocji. Uszkodzona jednostka spędziła tam dwa dni, narażona na fatalne warunki pogodowe. Zniszczenia były na tyle poważne, że podjęto decyzję o jego zezłomowaniu, do wody wyciekło zaś 25 ton oleju napędowego.

Jak wykazało śledztwo, winnym wypadku był rosyjski kapitan jednostki, który pełnił samotną wachtę pod wpływem alkoholu. Miał on wypić pół litra rumu, a poziom alkoholu w jego krwi przekraczał dopuszczalny stan ośmiokrotnie. Śledczy odkryli na pokładzie spore zapasy wina i rumu wskazujące na to, że spożycie alkoholu wśród załogi kontenerowca było czymś powszechnym.
Tagi: pijany, alkohol, wypadek, katastrofa, Rosja, Szkocja, Norwegia, Irlandia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 11 maja

Patent kapitański zdobywa Krzysztof Baranowski.
wtorek, 11 maja 1965
Cztery kluby - Klub Żeglarski w Chojnicach, Polski Klub Jachtowy w Gdańsku, Wojskowy Klub Żeglarski, Sekcja Wioślarska AZS Warszawa powołały na spotkaniu w Tczewie Polski Związek Żeglarski z siedzibą w Warszawie, na czele którego stanął Józef Klejnot-Turs
niedziela, 11 maja 1924