TYP: a1

Pijany kapitan rozbił statek

poniedziałek, 23 listopada 2015
z mediów | JM
Do wypadku doszło u wybrzeży Szkocji, gdzie rozbił się statek towarowy. W wyniku śledztwa ustalono, że odpowiedzialnym za zdarzenie był kompletnie pijany kapitan statku, który pełnił nocną wachtę.

"Lysblink Seaways", 7000-tonowy kontenerowiec pod brytyjską banderą, płynął z Belfastu do norweskiego Skogn. Jego podróż zakończyła się jednak na skalistym wybrzeżu zachodniej Szkocji. Uszkodzona jednostka spędziła tam dwa dni, narażona na fatalne warunki pogodowe. Zniszczenia były na tyle poważne, że podjęto decyzję o jego zezłomowaniu, do wody wyciekło zaś 25 ton oleju napędowego.

Jak wykazało śledztwo, winnym wypadku był rosyjski kapitan jednostki, który pełnił samotną wachtę pod wpływem alkoholu. Miał on wypić pół litra rumu, a poziom alkoholu w jego krwi przekraczał dopuszczalny stan ośmiokrotnie. Śledczy odkryli na pokładzie spore zapasy wina i rumu wskazujące na to, że spożycie alkoholu wśród załogi kontenerowca było czymś powszechnym.
Tagi: pijany, alkohol, wypadek, katastrofa, Rosja, Szkocja, Norwegia, Irlandia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865