TYP: a1

Pierwszy napędzany wodorem amerykański statek

czwartek, 26 lipca 2018
Z mediów

Statki napędzane wodorem? Być może to przyszłość sektora morskiego. W Stanach Zjednoczonych rusza projekt budowy pierwszego statku z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

 

Napęd wodorowy to ekologiczna alternatywa dla transportu morskiego. Jedynym efektem ubocznym jego stosowania jest woda, masowe więc zastosowanie tego rodzaju napędu pozwoliłoby drastycznie ograniczyć zanieczyszczenia i emisję gazów cieplarnianych. A to bardzo ważne, bo morski sektor handlowy znacznie przyczynia się do światowej emisji CO2, emitując rocznie ok. 1000 milionów ton CO2 rocznie (ok. 2,5 % emisji gazów cieplarnianych na świecie)

Firma Golden Gate Zero Emission Marine, budująca systemy wodorowe dla rynku morskiego, otrzymała 3 miliony dolarów dotacji dla California Air Resources Board (CARB) na cele związane z budową pierwszego amerykańskiego statku napędzanego wodorem.

Projektowana jednostka to katamaran długości około 30 metrów, osiągający prędkość maksymalną 22 węzłów, który będzie mógł pomieścić 84 pasażerów. Statek jest wyposażony w podwójne silniki elektryczne, ogniwa paliwowe oraz zestaw akumulatorów. Zbiorniki wodoru z kompozytu Hexagon będą zawierały wodór wystarczający do obsługi statku przez okres do dwóch dni pomiędzy kolejnymi tankowaniami. Statek nazywa się Water-Go-Round, co nawiązuje do cyklu technologii wodorowej.

Statek zostanie wypuszczony na wody w 2019 roku. Przez pierwsze trzy miesiące ma pływać po Zatoce San Francisco.

 

Tagi: statek, wodór, napęd
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 25 kwietnia

Linię mety okołoziemskich regat w Portsmouth mija s/y "Copernicus" pod Kpt. Zygfrydem Perlickim.
czwartek, 25 kwietnia 1974
Z Buenos Aires wyruszył w rejs do Polski s/y "Euros"; w czasie nieprzerwanej żeglugi załoga z Kpt. Henrykiem Jaskułą dopłynęła do Helu w ciągu 90 dni po przebyciu 8276 mil.
środa, 25 kwietnia 1973
Z Cannes (z postojem w Giblartarze) wyruszył w samotny rejs przez Atlantyk Alain Gerbault na "Firecrest"; dotarł do Nowego Jorku po 101 dniach żeglugi.
środa, 25 kwietnia 1923
Nieopodal Wysp Kanaryjskich podczas próby bicia rekordu żeglugi 24-godzinnej wywraca się katamaran "Mediatis Region Aquitaine".
wtorek, 25 kwietnia 2006
Henryk Jaskuła zdobywa patent kapitański.
niedziela, 25 kwietnia 1971
Na skały Hamstone w południowej Anglii wpada "Herzogin Cecile".
sobota, 25 kwietnia 1936