TYP: a1

Bartek Czarciński rusza w samotny rejs dookoła świata

piątek, 3 czerwca 2016
Redakcja/MF
Stowarzyszenie Polacy Dookoła Świata zaprasza 4 czerwca do Gdańska na start solowego rejsu dookoła świata kapitana Bartka Czarcińskiego.


Bartel Czarciński zamierza przepłynąć świat samotnie, bez zawijania do portów. Port wyjścia i docelowy jest ten sam, Gdynia. Wyczyny kapitan chce dokonać na własnoręcznie zbudowanym jachcie.

Jacht zbudowany jest z kompozytu żywicy poliestrowej i tkanin szklanych. Wyporność jachtu to 2600 kg. Kadłub z pokładem i wyposażeniem stałym waży około 1,5 tony. Długość jachtu to 7,8 metra, szerokość 2,5. Powierzchnia ożaglowania to 31 m kw.

Bartek Czarciński urodził się w 1987 roku. Kapitan jachtowy i motorowodny, instruktor PZŻ i PZMiNW. Od 13 lat zawodowo związany z żeglarstwem. Współwłaściciel Szkoły Żeglarstwa Morka. Ostatnie 7 lat poświęcił na przygotowanie rejsu non stop dookoła świata na trasie Gdynia-Gdynia.

Tych, którzy chcą obejrzeć początek rejsu, zapraszamy 4 czerwca o godz. 16 do Mariny Delphia w Gdańsku.
Tagi: Bartek Czarciński, Polacy dookoła świata, wyprawa, rejs
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865