TYP: a1

Bursztynowe Kotwice dla marin przyznane

wtorek, 6 października 2015
Informacja prasowa
W sobotnie popołudnie wyróżniono certyfikatami jakości mariny Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.

Bursztynowe kotwice

Bursztynowe Kotwice oficjalnie przyznano w sobotę w szczecińskiej Starej Rzeźni. Przywilej udziału w systemie certyfikacji otrzymały jako pierwsze mariny należące do Związku Portów i Przystani Jachtowych – Lokalnej Organizacji Turystycznej Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Patronat nad programem Bursztynowe Kotwice objęła Polska Organizacja Turystyczna.

Wyróżnienia z rąk gości specjalnych sobotniej uroczystości – senatora Norberta Obryckiego i prezesa Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego Zbigniewa Zalewskiego odebrali przedstawiciele gmin i zarządcy przystani jachtowych. Najwyższe oceny w postaci pięciu Bursztynowych Kotwic otrzymały mariny nad Bałtykiem – Basen Północny w Świnoujściu, Marina Dziwnów oraz Marina Solna Kołobrzeg. Pięć gwiazdek przypadło także szczecińskiej Camping Marina PTTK i Marinie Kamień Pomorski oraz Marinie Lubczyna.

Cztery Bursztynowe Kotwice przyznano Marinie Pogoń w Szczecinie, a trzy Kotwice powędrowały do Portu Pasażerskiego w Gryfinie, Mariny Nowe Warpno i do Gminy Stepnica.

Skąd wzięła się idea systemu certyfikacji Bursztynowe Kotwice? Najpierw Związek Portów i Przystani Jachtowych przy współpracy z konsultantem ds. certyfikacji portów jachtowych przeprowadził analizę kilku istniejących systemów certyfikacji. Na podstawie funkcjonujących w Europie najbardziej popularnych systemów opracowano autorski program Bursztynowe Kotwice. Wreszcie kilkuetapowy audyt został przeprowadzony w zachodniopomorskich przystaniach.

- Proces ten zapoczątkowany został właściwie jeszcze w ubiegłym roku. Analizowaliśmy otoczenie przystani, administrację oraz ich odpowiednie oznakowanie. Ważnym kwestiami podlegającymi ocenie były sprawy bezpieczeństwa, ale również ochrony środowiska. Oczywiście, warunki postojowe oraz prowadzone w marinach usługi były również jednym z najważniejszych elementów oceny – wyjaśnia prezes Związku Portów i Przystani Zbigniew Jagniątkowski.

- Przyznawaliśmy oceny w skali od jednej do pięciu bursztynowych kotwic. Zarządcy marin stanęli na wysokości zadania i z dumą możemy przyznać, że na Zachodniopomorskim Szlaku Żeglarskim mamy mariny na bardzo wysokim poziomie – kontynuuje Jagniątkowski. – Jest to obiektywna ocena według czytelnych kryteriów. Co więcej mogę zdradzić, że w procesie oceniania marin oparliśmy się także opinię tzw. tajemniczych klientów, którzy odwiedzili przystanie – dodał prezes Związku Portów i Przystani Jachtowych.

Program Bursztynowe Kotwice jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.

Źródło: marinas.pl
Tagi: Bursztynowe Kotwice
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865