TYP: a1

10 polskich osad w finałach regat o Puchar Księżniczki Zofii

czwartek, 4 kwietnia 2013
Informacja prasowa
Agnieszka Skrzypulec Natalia Wojcik foto Z.Staniul
Agnieszka Skrzypulec i Natalia Wójcik
Fot. Z. Staniul
Agnieszka Skrzypulec z Natalią Wójcik (SEJK Pogoń Szczecin) zajmują 8 pozycję w klasie 470 po fazie eliminacyjnej 44. Regat o Puchar Księżniczki Zofii, Piotr Kula (BTŻ Biskupiec) w klasie Finn jest 10, a Anna Weinzieher (AZS UW Warszawa) 13 w Laserze Radialu. 10 polskich załóg awansowało do ścisłego finału.

Wiatr z dnia na dzień jest co raz słabszy, co sprawia, że czołowe miejsca w poszczególnych klasach zajmują zupełnie inni zawodnicy niż w pierwszych silnowiatrowych wyścigach. Oznacza to bardzo duże przetasowania w klasyfikacji generalnej i ciekawą pozycję wyjściową przed rozpoczynającą się jutro fazą finałową.

Po słabszym, wczorajszym dniu znowu dobre wyścigi zaliczyła załoga klasy 470 Agnieszka Skrzypulec / Natalia Wójcik. Dziewczyny startowały asekurancko, ale dobra taktyka w połączeniu z przyzwoitą prędkością łodzi sprawiły, że awansowały na 8 pozycję.

Dobry dzień ma za sobą również Piotr Kula. Dwa równie wyścigi sprawiły, że zawodnik ten utrzymuje 10 pozycję, która jest dobrym punktem wyjścia przed finałami.

Po nie najlepszych startach Piotr dopływał w każdym wyścigu dosyć daleko na znak numer jeden, ale za to żegluga z wiatrem była bardzo dobra. Małe poprawki techniczne jakie ostatnio wprowadziliśmy wymagają więcej wysiłku fizycznego od zawodników, ale za to skutkują znakomita i szybką żeglugą – powiedział trener kadry narodowej klasy Finn

Nieco gorzej żeglowała dziś w klasie Laser Radial Anna Weinzieher zajmując w wyścigach 10 i 11 miejsce co sprawiło, iż spadła w klasyfikacji na 13 pozycję. Znakomicie za to startowała dziś młoda zawodniczka UKS FIR Warszawa Paulina Czubachowska zajmując odpowiednio 4 i 9 miejsce i awansując na 18 miejsce. 23 jest Agata Barwińska (MOS SSW Iława).

W klasie 49er dwa słabsze wyścigi zaliczyli Łukasz Przybytek z Pawłem Kołodzińskim. Jednak w ostatnim, trzecim biegu dnia wrócili na dobre tory zajmując 3 miejsce, co łącznie daje im 16 pozycję. Dobrze i równo żeglowała druga polska załoga Tomasz Januszewski / Jacek Nowak (AZS UWM Olsztyn), która plasuje się łącznie na 19 miejscu.

W klasie Laser 18 pozycję zajmuję Kacper Ziemiński (SEJK Pogoń Szczecin)

Jutro rozpoczęcie fazy finałowej. Warunki nautyczne znowu mają ulec zmianie i ponownie na akwenie ma być silny wiatr, w którym polscy zawodnicy czują się znacznie lepiej.

Regaty o Puchar Księżniczki Zofii zakończą 6 kwietnia wyścigi medalowe, w których mamy nadzieje zobaczyć jak najwięcej zawodników z Polski.

Zapraszamy do śledzenia wyników na: http://www.trofeoprincesasofia.org. Relacje można znaleźć na stronie Polskiego Związku Żeglarskiego http://www.pya.org.pl oraz na facebooku http://www.facebook.com/polsailing.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 maja

Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Odpłynął w swój ostatni rejs do Hilo Stan Hugill, człowiek legenda; mając 16 lat zamustrował na swój pierwszy żaglowiec, na kilkunastu kolejnych przepływał własną młodość, później jako zawodowy szantymen bywał na wszystkich morzach i oceanach. Śpiewał, pi
środa, 13 maja 1992
W Lysaller umiera Fritjof Nansen (ur. w 1861 r.) - norweski oceanograf i badacz polarny; m.in. zorganizował ekspedycję na statku "Fram", aby dowieść swojej tezy o istnieniu morskiego prądu polarnego płynącego ku wschodnim wybrzeżom Grenlandii.
wtorek, 13 maja 1930
W Świnoujściu nastąpił start s/y "Witeź II" z Kapitanem Emilem Żychiewiczem do rejsu do Islandii. Był to pierwszy rejs polskiego jachtu do stolicy Islandii. Rejs zakończył się 12.07.1959 r. po przebyciu 3767 Mm.
środa, 13 maja 1959