Polskie stocznie. Galeon

środa, 15 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Stocznia Galeon specjalizuje się w produkcji łodzi motorowych oraz luksusowych jachtów. Firma powstała w 1982 roku i pomimo faktu, że dzisiaj zatrudnia ponad 800 osób, wciąż pozostaje całkowicie polskim, rodzinnym biznesem, zaś jej łodzie w całości produkowane są w Polsce.

Stocznia Galeon
Fot. Galeon.pl

Kim są?


Stocznia od początku stawia na rozwój i wciąż inwestuje, zarówno w ludzi, jak i w infrastrukturę. Obecnie Galeon posiada prywatną marinę, bazę serwisową z dźwigiem, a przede wszystkim 26 tys. mkw hal produkcyjnych oraz montażowych, wyposażonych w nowoczesny park maszynowy. Dzięki temu, całość procesu powstawania łodzi – od etapu prac konstrukcyjno-modelarskich, poprzez prace laminatowe, szkutnicze, instalację silników, aż po instalację wyposażenia i końcowe próby morskie, odbywa się w rodzimej fabryce. Uniezależnienie od podwykonawców powoduje, że stocznia może pozwolić sobie na dużą elastyczność coraz autonomiczność w zakresie podejmowania decyzji i opracowywania nowych rozwiązań, a także wziąć pełną odpowiedzialność za rodzaj i jakość stosowanych materiałów.

Właśnie owa jakość, dbałość o detale i innowacyjne, autorskie rozwiązania sprawiły, że Galeon zaliczany jest do wiodących producentów jachtów w Europie. Łodzie, produkowane przez stocznię, wielokrotnie zdobywały prestiżowe nagrody, między innymi tytuł „Jacht Roku”, „Nagroda za Wyrób”, „Gwóźdź Targów” Wiatr i Woda, czy „Najpiękniejszy Jacht Motorowy, Gdynia Jacht Design”. Najnowszym przykładem może być tytuł Jachtu Roku w kategorii Jachty Motorowe powyżej 9 m, przyznany łodzi Galeon 500 Fly.

Galeon 500 Fly
Fot. Galeon.pl


Co robią?


Obecnie stocznia produkuje 28 typów łodzi motorowych, należących do kliku linii:
-Linia Cruiser - łodzie z tej kategorii łączą w sobie doskonałe osiągi oraz funkcjonalne i przestronne wnętrza.
-Linia Hardtop - to łodzie doskonałe na trudne warunki pogodowe, świetnie nadające się również do wędkowania, ze względu na możliwość zainstalowania akcesoriów wędkarskich.
-Linia Open to przede wszystkim mnóstwo przestrzeni dla pasażerów.
-Linia Sport dedykowana jest amatorom mocnych wrażeń, zapewnia bowiem doskonałe osiągi i przeznaczona jest do dynamicznego i agresywnego pływania.
-Linia Sundeck to łodzie wymarzone na wakacyjny relaks i opalanie.
Wszystkie modele, niezależnie do której linii należą, wyróżniają się piękną linią, najwyższą jakością wykonania oraz dbałością o szczegóły i komfort użytkowników. Nowoczesny design, dynamiczna sylwetka oraz świetnie osiągi i szerokie możliwości personalizacji sprawiły, że łodzie Galeona zdobyły fanów praktycznie w każdym zakątku świata.

Dla kogo to robią?

Nowoczesny design, wysoki komfort oraz świetne osiągi łodzi Galeona docenione zostały zarówno w Polsce, jak i na świecie. Obecnie stocznia sprzedaje swoje łodzie nie tylko w Europie, ale również w Rosji, Korei, Japonii, USA, na Filipinach, a nawet w Izraelu.
Chcąc sprostać oczekiwaniom odbiorców, Galeon stworzył sieć około 100 dystrybutorów, rozmieszczonych w różnych zakątkach świata. Firma regularnie prezentuje też swoje łodzie na rozmaitych targach w Europie.
Ciekawym pomysłem stoczni jest idea integrowania odbiorców, poprzez utworzenie klubu GOC (Galeon Owners Club). Klub zrzesza ludzi, którzy pragną połączyć wakacyjny wypoczynek z aktywnym stylem życia oraz poznać podobnych sobie pasjonatów lub partnerów biznesowych, biorąc udział w wielu ciekawych spotkaniach i rejsach.

Galeon w pigułce:

Adres:
ul. Starogardzka 22, 83-010 Straszyn
Ilość pracowników:
ok. 800
Specjalizacja:
Luksusowe jachty motorowe, łodzie motorowe
Modele
: FLY, HTS, HTC, HTL, OPEN, SKYDECK, RAPTOR, CRYSTAL
Tagi: stocznia, Galeon, jachty motorowe
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 maja

Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Odpłynął w swój ostatni rejs do Hilo Stan Hugill, człowiek legenda; mając 16 lat zamustrował na swój pierwszy żaglowiec, na kilkunastu kolejnych przepływał własną młodość, później jako zawodowy szantymen bywał na wszystkich morzach i oceanach. Śpiewał, pi
środa, 13 maja 1992
W Lysaller umiera Fritjof Nansen (ur. w 1861 r.) - norweski oceanograf i badacz polarny; m.in. zorganizował ekspedycję na statku "Fram", aby dowieść swojej tezy o istnieniu morskiego prądu polarnego płynącego ku wschodnim wybrzeżom Grenlandii.
wtorek, 13 maja 1930
W Świnoujściu nastąpił start s/y "Witeź II" z Kapitanem Emilem Żychiewiczem do rejsu do Islandii. Był to pierwszy rejs polskiego jachtu do stolicy Islandii. Rejs zakończył się 12.07.1959 r. po przebyciu 3767 Mm.
środa, 13 maja 1959