TYP: a1

Łodzie rekreacyjne na wodach jezior

czwartek, 28 maja 2015
Artykuł sponsorowany
Wielbiciele przemierzania szlaków wodnych łodziami rekreacyjnymi nie mają powodów do narzekań. Nasz kraj słynie z wielu pięknych jezior, które są doskonałym miejscem na odpoczynek na „łajbie”. I śmiało można powiedzieć, że liczba osób preferujących taką formę spędzania wolnego czasu sukcesywnie rośnie.

Sailing boat

Oczywiście rodzajów dostępnych łodzi rekreacyjnych jest wiele. Zazwyczaj napędzane są one silnikami o mocy od 30 do 50 KM. Poruszają się z prędkością ustawioną mechanicznie przez czarterodawcę na 6-8 km/h z możliwością zerwania blokady - w wypadku groźby zderzenia. Ich konstrukcja zapewnia pełen komfort i możliwość swobodnego pływania nawet dla całej rodziny.

Obecnie na rynku działa wiele firm specjalizujących się w produkcji łodzi rekreacyjnych. Jeśli chcielibyśmy również dołączyć do grona producentów powinniśmy wiedzieć, że obowiązuje dyrektywa 2003/44/WE, zwana dyrektywą RCD. Ma ona zastosowanie właśnie do pływających jednostek rekreacyjnych dowolnego typu, o dowolnym napędzie, o długości kadłuba od 2,5 m do 24 m. Kompletnych i częściowo wyposażonych oraz do ich elementów.

Czyli zanim producent dopuści swój produkt do sprzedaży musi udowodnić, że rekreacyjna jednostka pływająca spełnia wymagania zawarte w wyżej wspomnianej dyrektywie. Za sprawdzenie zgodności odpowiada jednostka notyfikowana – przeprowadza ona kontrolę danego wyrobu, dokonuje obliczeń oraz innego rodzaju ocen. Następnie przygotowuje sprawozdanie o zgodności łodzi z wymaganiami oraz informuje osobę odpowiedzialną za wprowadzanie produktu do obrotu o jej obowiązkach.

Zadaniem producenta jest już tylko sporządzenie deklaracji zgodności i umieszczenie znaku CE na rekreacyjnej jednostce pływającej - łącznie z numerem identyfikacyjnym jednostki notyfikowanej.

W momencie, kiedy wszystkie kroki zostaną już zrealizowane, łódź wraz z pełną załogą może bezpiecznie pływać na wodach polskich i europejskich jezior.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865