TYP: a1

Łodzie rekreacyjne na wodach jezior

czwartek, 28 maja 2015
Artykuł sponsorowany
Wielbiciele przemierzania szlaków wodnych łodziami rekreacyjnymi nie mają powodów do narzekań. Nasz kraj słynie z wielu pięknych jezior, które są doskonałym miejscem na odpoczynek na „łajbie”. I śmiało można powiedzieć, że liczba osób preferujących taką formę spędzania wolnego czasu sukcesywnie rośnie.

Sailing boat

Oczywiście rodzajów dostępnych łodzi rekreacyjnych jest wiele. Zazwyczaj napędzane są one silnikami o mocy od 30 do 50 KM. Poruszają się z prędkością ustawioną mechanicznie przez czarterodawcę na 6-8 km/h z możliwością zerwania blokady - w wypadku groźby zderzenia. Ich konstrukcja zapewnia pełen komfort i możliwość swobodnego pływania nawet dla całej rodziny.

Obecnie na rynku działa wiele firm specjalizujących się w produkcji łodzi rekreacyjnych. Jeśli chcielibyśmy również dołączyć do grona producentów powinniśmy wiedzieć, że obowiązuje dyrektywa 2003/44/WE, zwana dyrektywą RCD. Ma ona zastosowanie właśnie do pływających jednostek rekreacyjnych dowolnego typu, o dowolnym napędzie, o długości kadłuba od 2,5 m do 24 m. Kompletnych i częściowo wyposażonych oraz do ich elementów.

Czyli zanim producent dopuści swój produkt do sprzedaży musi udowodnić, że rekreacyjna jednostka pływająca spełnia wymagania zawarte w wyżej wspomnianej dyrektywie. Za sprawdzenie zgodności odpowiada jednostka notyfikowana – przeprowadza ona kontrolę danego wyrobu, dokonuje obliczeń oraz innego rodzaju ocen. Następnie przygotowuje sprawozdanie o zgodności łodzi z wymaganiami oraz informuje osobę odpowiedzialną za wprowadzanie produktu do obrotu o jej obowiązkach.

Zadaniem producenta jest już tylko sporządzenie deklaracji zgodności i umieszczenie znaku CE na rekreacyjnej jednostce pływającej - łącznie z numerem identyfikacyjnym jednostki notyfikowanej.

W momencie, kiedy wszystkie kroki zostaną już zrealizowane, łódź wraz z pełną załogą może bezpiecznie pływać na wodach polskich i europejskich jezior.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 maja

Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Odpłynął w swój ostatni rejs do Hilo Stan Hugill, człowiek legenda; mając 16 lat zamustrował na swój pierwszy żaglowiec, na kilkunastu kolejnych przepływał własną młodość, później jako zawodowy szantymen bywał na wszystkich morzach i oceanach. Śpiewał, pi
środa, 13 maja 1992
W Lysaller umiera Fritjof Nansen (ur. w 1861 r.) - norweski oceanograf i badacz polarny; m.in. zorganizował ekspedycję na statku "Fram", aby dowieść swojej tezy o istnieniu morskiego prądu polarnego płynącego ku wschodnim wybrzeżom Grenlandii.
wtorek, 13 maja 1930
W Świnoujściu nastąpił start s/y "Witeź II" z Kapitanem Emilem Żychiewiczem do rejsu do Islandii. Był to pierwszy rejs polskiego jachtu do stolicy Islandii. Rejs zakończył się 12.07.1959 r. po przebyciu 3767 Mm.
środa, 13 maja 1959