TYP: a1

Down North zatonął w szczecińskiej marinie

poniedziałek, 13 lutego 2017
Z mediów/MF

Jacht „Down North” zatonął przy nabrzeżu szczecińskiej mariny. Na pokładzie nikogo nie było. Jacht ma być podnoszony prawdopodobnie dzisiaj.


Do wydarzenia doszło w sobotni wieczór. Jednostka zaczęła nabierać wody i utonęła. Przyczyna były prawdopodobnie uszkodzenia w kadłubie. W zbiornikach znajdowało się około 300 litrów paliwa. Zanieczyszczenia dostały się do wody, ale szybko zostały zabezpieczone specjalnym rękawem.

 

Przedstawiciel właściciela jest na miejscu.

„Down North” ewidentnie nie ma szczęścia. W maju 2015 wyruszył ze Świnoujścia na wyprawę badawczą na Północ, za Koło Podbiegunowe. W Zatoce Pomorskiej w pobliżu wyspy Greifswalder Oie doszło jednak do wypadku. Jacht przechylił się i przewrócił na burtę, po czym nabrał wody i zatonął. Rozbitków podjął wtedy niemiecki kuter. Podczas akcji ratunkowej uratowano 11 członków załogi, jedna osoba nie przeżyła. Sam jacht został podniesiony z dna zatoki cztery miesiące po wypadku. Remont "Down North" przeprowadzono w Szczecinie.

Tagi: Down North, wypadek, Szczecin
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 czerwca

Wystartował ze Świnoujścia s/y "Asterias" pod dowództwem Kapitana Aleksandra Lipińskiego w rejs dookoła świata na trasie Świnoujście, Bermudy, Kanał Panamski, Tahiti, Australia, Mauritius, Kapsztad, Świnoujście.
wtorek, 29 czerwca 1976
W kolejnych regatach Bermudy-Europa z metą w hiszpańskim porcie Bayona wziął udział "Dar Szczecina" z Kapitanem Jerzym Kraszewskim.
czwartek, 29 czerwca 1972
Z Helu wyruszył s/y "Freya" z Kpt. Dariuszem Boguckim; żeglarze dotarli do portu Godthab na Grenlandii i powrócili do kraju 19 września.
niedziela, 29 czerwca 1969
Wyruszył w pierwszy rejs 300-tonowy flagowy statek szkolny ZHP "Zawisza Czarny" pod Kapitanem Mariuszem Zaruskim; trasa wiodła z Gdyni do Kopenhagi, Londynu, Antwerpii, Amsterdamu i z powrotem do Gdyni.
sobota, 29 czerwca 1935
W Greenock wodowany został herbaciany kliper "Ariel", m.in. uczestnik regat kliprów w 1866 r., w których startowały trzy najsłynniejsze klipry "Teaping", "Ariel", "Serica"; trasę z Fu-czou do Londynu pokonały w 99 dni; zwyciężył "Teaping" z przewagą 12 mi
czwartek, 29 czerwca 1865