TYP: a1

Żeglarski poligon silnej woli

czwartek, 23 maja 2019
Artykuł sponsorowany

 

Połamane maszty, potężne fale, przeraźliwe upały czy chłód  to jedynie mały wycinek bezmiaru wyzwań, z jakimi trzeba się zmierzyć podczas rejsu dookoła świata. Co kieruje żeglarzem, który decyduje się wziąć udział w ekstremalnej przygodzie?

Trwający blisko rok rejs – to test nie tylko siły fizycznej ale również test siły psychicznej, zwłaszcza gdy jest się jedyną kobietą na pokładzie i nie można się spodziewać z tego tytułu specjalnych przywilejów.

Zawodowa żeglarka – Sophie Ciszek – ma za sobą doświadczenie w największych żeglarskich poligonach. Była członkiem załogi na pokładach najbardziej znanych łodzi – w tym podczas Volvo Ocean Race. Sophie  nie tylko jest światowej sławy żeglarzem oceanicznym ale również zapaloną surferką. Dzieciństwo w Australii nauczyło ją miłości do wody, hartu ducha i pracowitości – te wartości kształtują jej żeglarski potencjał w rywalizacji podczas najtrudniejszych regat na świecie.

Po znakomitym starcie w Volvo Ocean Race 2014?2015 w żeńskim teamie SCA - Sophie dołączyła do załogi Mapfre w ich starcie w VOR 2017-2018. To dzięki jej nadzwyczajnej pracy załoga Mapfre zajęła miejsce na podium z drugim miejscem w tym morderczym wyścigu.

„Woda ma temperaturę zaledwie 2 stopni, wiatr szaleńczą moc, wielkość fal przekracza naszą wyobraźnię – I w takich warunkach czujesz, że to walka o życie. Fizycznie – dajesz radę, bo działasz jak automat – ale psychicznie – jest bardzo ciężko. Jest ci niesamowicie zimno, to bardzo nieprzyjemne. Żywioły nie mają dla Ciebie litości. A jednak nie możesz się poddać – po prostu trzeba pchać do przodu, do linii mety” – tak swoje zmagania opisuje Sophie.

Sophie i pozostali członkowie załogi Mapfre  wykorzystują podczas swoich zmagań z oceanem techniczną odzież Helly Hansen. Norweska marka wsłuchuje się w potrzeby żeglarzy i wprowadza do przeznaczonej dla nich kolekcji specjalne innowacje, które mają chronić ich życie i wspierać w rywalizacji.

Specjalne modele odzieży dla załogi powstają już kilka miesięcy przed startem i są udoskonalane po testach podczas treningów – a nawet w trakcie Volvo Ocean Race.

Tak powstał między innymi najnowszy model z oceaniczne linii Aegir -

The Ægir Ocean Smock Top.  Sztormiak jest bardzo lekki – bo waga okazała się być decydującym obok pełnej ochrony przed wodą kryterium, na które zwracała uwagę Sophie.

W tym modelu zredukowano do minimum ilośc szwów – zastępując je super wytrzymałym klejeniem elementów. Odpowiednio umieszczone elementy odblaskowe, neoprenowy fartuch w talii i kieszeń przednia wykonana z błyskawicznie schnącej siatki, aby taka wasrtwa nie blokowała oddychalności kurtki – to przemyślane i sprawdzone przez załogę rozwiązania w tym modelu. Innowacyjny system wentylacji poprzez wodoodporny suwak umieszony w przedniej kieszeni – to rozwiązanie, które sprawdziło się już podczas współpracy i rejstów Thomasa Coville

 

 Aegir Ocean Smock Top łączymy z kurtką Aegir Ocean Jacket – to zapewnia optymalną ochronę podczas etapów rejsu, kiedy wymagana jest ekstremalna ochrona przy mniej intensywnej pracy na pokładzie

https://www.hellyhansen.com/aegir-ocean-smock-34006

 

Tagi: kurtka, Sophie Ciszek
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 maja

Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Odpłynął w swój ostatni rejs do Hilo Stan Hugill, człowiek legenda; mając 16 lat zamustrował na swój pierwszy żaglowiec, na kilkunastu kolejnych przepływał własną młodość, później jako zawodowy szantymen bywał na wszystkich morzach i oceanach. Śpiewał, pi
środa, 13 maja 1992
W Lysaller umiera Fritjof Nansen (ur. w 1861 r.) - norweski oceanograf i badacz polarny; m.in. zorganizował ekspedycję na statku "Fram", aby dowieść swojej tezy o istnieniu morskiego prądu polarnego płynącego ku wschodnim wybrzeżom Grenlandii.
wtorek, 13 maja 1930
W Świnoujściu nastąpił start s/y "Witeź II" z Kapitanem Emilem Żychiewiczem do rejsu do Islandii. Był to pierwszy rejs polskiego jachtu do stolicy Islandii. Rejs zakończył się 12.07.1959 r. po przebyciu 3767 Mm.
środa, 13 maja 1959