TYP: a1

Bavaria Yachts

czwartek, 8 grudnia 2016
Anna Ciężadło

Bavaria Yachts to znana niemiecka stocznia (naprawdę, ZNANA: jeśli zdarzyło Wam się pływać np. po Morzu Śródziemnym, to istnieje spora szansa, że pomykaliście właśnie na Bavarii), specjalizująca się w produkcji jachtów żaglowych, motorowych i katamaranów.

Fot. www.bavaria-yachtbau.com

Jachty Bavarii zawdzięczają swoją popularność głównie legendarnej jakości, która zapewnia wysoki komfort oraz bezpieczeństwo żeglugi, a także sprytnemu obcykaniu z czwartym wymiarem; większość jednostek słynie bowiem z tego, że w środku oferuje znacznie więcej miejsca, niżby można się spodziewać, patrząc na zewnętrzne gabaryty łodzi.

 

Stocznia

Bavaria zatrudnia ok. 650 osób załogi, a jej hale opuszcza rocznie blisko 2,5 tys. jachtów. Wszystko to czyni firmę największym producentem jachtów żaglowych i motorowych w Europie i drugim co do wielkości na świecie.

Stocznia ma siedzibę, a jakże, w Bawarii (w końcu nazwa zobowiązuje), a konkretnie - w niewielkiej miejscowości Giebelstadt; jeśli spojrzymy na mapę, zobaczymy, że jest to miejscowość położona mniej więcej na wysokości Czech - i podobnie, jak Czechy, nie ma dostępu do morza. Wszystkie jednostki po opuszczeniu hali produkcyjnej są więc transportowane drogą lądową do portów, w których mogą zostać zwodowane.

Łodzie Bavarii słyną nie tylko z wysokiej jakości, ale też z bardzo przyjemnego dla oka designu, którego źródłem przez wiele lat było biuro projektowe braci Jakopin J&J Design. Tradycja tradycją, jednak od 2008 roku stocznia nawiązała też współpracę z innymi biurami projektowymi, a konkretnie z  Farr Yacht Design i BMW Designworks, a w późniejszym czasie również z Design Unlimited.

 

Historia

Mało kto wie, że firma zaczynała od produkcji zupełnie nie-żeglarskich elementów, a konkretnie: ram okiennych. Dopiero w latach siedemdziesiątych pan Winfred Herrmann, będący założycielem Bavaria Yachtbau, wpadł na pomysł przestawienia się na produkcję łodzi.

Pierwszą jednostką, jaka opuściła Giebelstadt, jeszcze w 1978 roku, była Bavaria 807. Mimo, iż łódeczka była całkiem zgrabna, nikt nie mógł wówczas przypuszczać, że niewielka stocznia już za kilka lat stanie się jednym z najbardziej popularnych producentów jachtów na świecie, a jej łodzie opanują większość akwenów naszej planety.

Faktem jest, że stocznia od początku stawiała na nowoczesność: jako pierwsza wpadła na pomysł produkowania łodzi na liniach montażowych, a także jako pierwsza zdecydowała się wykorzystać do tego celu roboty (prawie jak w japońskiej fabryce samochodów).

 

Jakość

Łodzie Bavarii słyną z przysłowiowej wręcz jakości, czego zresztą można było się spodziewać po niemieckim producencie. Stocznia posiada własne centrum kontroli jakości, zlokalizowane w Marktbreit nad Menem. Każda nowa jednostka, zanim trafi do seryjnej produkcji, jest sprawdzana na wszelkie możliwe sposoby przez zespół testerów, którzy pastwią się nad nią tak długo, aż uznają, że naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

Wszystkie jednostki Bavarii spełniają oczywiście najwyższe międzynarodowe standardy, a także posiadają certyfikat Germanischer Lloyd (czyli GL, słynnego niemieckiego towarzystwa klasyfikacyjnego, utworzonego jeszcze w 1867 roku do celem klasyfikowania… cesarskiej floty).

 

Jachty

Przez niemal trzydzieści lat swojej działalności Bavaria produkowała jedynie łodzie żaglowe; dopiero w 2003 roku zdecydowała się poszerzyć produkcję o jachty motorowe, a pomysł okazał się na tyle trafiony, że dziś łodzie motorowe stanowią około 40 proc. całości produkcji stoczni. Bavaria produkuje także katamarany, które szturmem wdarły się na rynek i wszystko wskazuje na to, że wkrótce mają szansę go zdominować, a przynajmniej zająć miejsce w ścisłej czołówce.

Spod skrzydeł stoczni wychodzą następujące jednostki żaglowe:

·         B/One

·         Cruiser 32

·         Cruiser 36

·         Cruiser 40, Criuser 40S

·         Cruiser 45

·         Cruiser 50

·         Cruiser 55

·         Vision 42

·         Vision 46

 

…oraz motorowe:

·         Sport 28

·         Sport 31

·         Sport 34, Sport 34 HT

·         Sport 39, Sport 39 HT

·         Sport 43, Sport 43 HT

·         Virtess 420

 

…i katamarany:

·         Nautitech 40 OPEN

·         Nautitech 46 OPEN, Nautitech 46 FLY

·         Nautitech 541

·         Nautitech 542

 

 

 

 

 

 

 

Tagi: bavaria, jacht, stocznia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 15 lipca

W wieku 86 lat zmarł Zenon Gralak, żeglarz, działacz Pomorskiego Związku Żeglarskiego, dziennikarz i publicysta morski oraz współtwórca nagrody „Rejs Roku”
środa, 15 lipca 1410
Z Port Huron (USA) na Jeziorze Huron wyruszył jacht "Gemini" biorąc udział w regatach Millennium 600 organizowanych wspólnie przez Bayview Yacht Club i Chicago Yacht Club z okazji stulecia regat Chicago Mac. Trasa liczyła 600 mil i prowadziła przez jezior
sobota, 15 lipca 2000
Zmarła Kpt. Teresa Dudzic-Zając; już w 1946 roku była zawodniczką i działaczką Akademickiego Związku Morskiego we Wrocławiu, potem wieloletnim członkiem kadry narodowej, później została trenerem i sędzią.
poniedziałek, 15 lipca 2002
Umiera Bogdan Dacko, który jako pierwszy po wojnie przepłynął Atlantyk na s/y "Hermes".
niedziela, 15 lipca 1990
Urodziła się Kapitan Krystyna Chojnowska-Liskiewicz, która na s/y "Mazurek" jako pierwsza kobieta na świecie odbyła samotny kobiecy rejs dookoła świata.
środa, 15 lipca 1936
W Gdyni odbył się chrzest żaglowca "Zawisza Czarny", jednostki przeznaczonej dla harcerzy, zbudowanej na bazie lugotrawlera "Cietrzew", który wcześniej został wycofany z eksploatacji.
piątek, 15 lipca 1960
Odbyła się kolejna edycja regat o Puchar Ameryki; kolejny raz wygrała załoga amerykańskiego jachtu - obrońcy pucharu "Resolute" z Kpt. Charlesem Adamsem.
czwartek, 15 lipca 1920