TYP: a1

Jacht I love Poland jednak nie popłynie w Fastnet Race

piątek, 2 sierpnia 2019
Z mediów/RMF

Okazuje się, że jacht „I love Poland” wbrew zapowiedziom nie weźmie jednak udziału w regatach Fastnet. Przyczyną jest wpadka dotycząca formalności ubezpieczeniowych.

 

O sprawie poinformował RMF. Jak pamiętamy, „I love Poland” od kwietnia cumuje na Rhode Island. Po wypadku (po awarii takielunku jacht miał złamany maszt i uszkodzona burtę) to właśnie tam dokonywano napraw.

 

Nowy maszt był już zamontowany, z Polski ściągnięto załogę, która po kwietniowej awarii wróciła do kraju. Ale kiedy jednostka miała już wyruszać w kolejny rejs, nie otrzymała polisy, bowiem nie dokonano wymaganych przez ubezpieczyciela, specjalnych badań masztu. Badania te miały potwierdzić, czy maszt nie ma mikropęknięć albo wad, które mogłyby doprowadzić do ponownej awarii.

Jak tłumaczył korespondentowi RMF, Pawłowi Żuchowskiemu jego informator, brak badań wynika z zaniedbań strony polskiej.

 

Maszt znów został zdemontowany, załoga wróciła do Polski a kapitan jednostki czeka teraz na specjalistyczną firmę, która ponownie maszt zamontuje. Na profilu na facebooku poinformowano: „W związku z przedłużeniem procesu naprawy zmodyfikowaliśmy plan regatowy. Stawiając bezpieczeństwo załogi na pierwszym miejscu dostosowaliśmy się do konieczności pozostania w stoczni i ukończenia naprawy, wobec czego Regaty Fastnet w tym roku są poza naszym zasięgiem.”

 

Koszty postoju jachtu i jego naprawy są ogromne, jednak Polska Fundacja Narodowa twierdzi, że koszty umowy objęte są tajemnicą.

 

The Fastnet Race zaliczany jest do najtrudniejszych i najważniejszych wyścigów morskich świata. Trasa wyścigu wiedzie z brytyjskiego Cowes, przez cieśninę Solent, wzdłuż południowego wybrzeża Anglii, Kanał La Manche, Morze Celtyckie, aż do słynnej irlandzkiej skały Fastnet. Trasa liczy 605 mil morskich, a meta usytuowana jest w Plymouth. Impreza odbywa się co dwa lata. W tegorocznej edycji udział weźmie pięć jachtów z Polakami na pokładach: „AmberSail II” z Przemysławem Tarnackim, „Fujimo” z Tomaszem Kosobuckim, „One Way” z Januszem Madejem, „Polished Manx” z Kubą Szymańskim oraz „Sailing Poland” Macieja Marczewskiego.

 

 

Tagi: I love Poland, jacht, regaty
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 maja

Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Timothy Severin wraz z czterema towarzyszami na tratwie z bambusa o nazwie "Hsu-Fu" wyruszył z okolic Hanoi przez Pacyfik; około 1000 Mm od wybrzeża Karoliny, w 104 dniu żeglugi, tratwa się rozpadła, a załogę uratował amerykański Coast Guard.
czwartek, 13 maja 1993
Odpłynął w swój ostatni rejs do Hilo Stan Hugill, człowiek legenda; mając 16 lat zamustrował na swój pierwszy żaglowiec, na kilkunastu kolejnych przepływał własną młodość, później jako zawodowy szantymen bywał na wszystkich morzach i oceanach. Śpiewał, pi
środa, 13 maja 1992
W Lysaller umiera Fritjof Nansen (ur. w 1861 r.) - norweski oceanograf i badacz polarny; m.in. zorganizował ekspedycję na statku "Fram", aby dowieść swojej tezy o istnieniu morskiego prądu polarnego płynącego ku wschodnim wybrzeżom Grenlandii.
wtorek, 13 maja 1930
W Świnoujściu nastąpił start s/y "Witeź II" z Kapitanem Emilem Żychiewiczem do rejsu do Islandii. Był to pierwszy rejs polskiego jachtu do stolicy Islandii. Rejs zakończył się 12.07.1959 r. po przebyciu 3767 Mm.
środa, 13 maja 1959